Get Adobe Flash player
Nieuwetijdskinderen
Basisinkomen
Magische Foto's
Gezondheid
Boeken
Column's Monique

Zoek Hier

Nieuwsbrief

Wenst u graag de nieuwsbrief te ontvangen. meld je dan hier aan.

Share it

8 voedingstips voor een onmiddellijk betere gezondheid

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief
 

Uitgebuikt van Kerst? Brak van Oud en Nieuw? Dan neem je je vast voor dit jaar gezonder te gaan leven. In de koude maanden hebben veel mensen een lager energiepeil waardoor ze minder snel beginnen met sporten. Voordat de lente aanbreekt hier alvast wat gezondheidstips.

 

Eet geen kunstmatige zoetstoffen

Omdat kunstmatige zoetstoffen honderden keren zoeter zijn dan natuurlijke suikers, worden de smaakpapillen overmatig gestimuleerd en neemt het verlangen naar zoetigheden overdag alleen maar toe.

Slaap precies genoeg

Slaap heeft invloed op elk aspect van onze gezondheid. Ons lichaam moet kunnen opladen en onze hersenen moeten kunnen herstellen. Uit nieuw onderzoek blijkt dat zeven uur slaap per nacht de perfecte hoeveelheid is.

Vermijd desinfecterende schoonmaakmiddelen met triclosan

Het is goed om je handen te wassen na bijvoorbeeld het gebruik van een geldautomaat. Op geldautomaten zitten namelijk dezelfde organismen als een openbaar toilet. Als je je handen wast met desinfecterende middelen die triclosan bevatten, een veel gebruikte bacteriedodende en schimmelwerende stof, raakt je hormoonproductie verstoord en heb je meer kans op borstkanker.

Joggen

Een blokje om kan al wonderen doen voor je gezondheid. Vijf minuten rennen per dag vermindert het risico op hartaandoeningen en –aanvallen en verlengt het leven.

Vitamine B

Foliumzuur, vitamine B6 en vitamine B12 zijn erg belangrijk voor een goede werking van het metabolisme. Alcohol zorgt ervoor dat ze sneller uit het lichaam verdwijnen. Neem geen voedingssupplementen, maar kies voor boerenkool, fruit, volkorengranen, vis en eieren.

Probiotica

Probiotica in bijvoorbeeld Griekse yoghurt en komboecha ontsmetten het lichaam op een natuurlijke manier door giftige stoffen uit het spijsverteringsstelsel te verwijderen. Gefermenteerd voedsel als zuurkool, kimchi of kefir voedt je darmen met miljarden gezonde bacteriën.

Minder alcohol

Alcohol heeft invloed op het hormoon leptine, dat het hongergevoel onderdrukt. Als je veel alcohol drinkt weet je lichaam minder goed wanneer het genoeg eten heeft gehad.

Vermijd lightproducten

Het is een mythe dat we dik worden van het eten van vet. Een recente studie toont aan dat volle zuivelproducten beter zijn om lichaamsvet te reduceren dan lightproducten.

Love-4-life.nl in je Facebook-nieuwsfeed?

 

Lees ook:

 

 Bron:ninefornews 

8 voedingstips voor een onmiddellijk betere gezondheid - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Enkel Members

Hier kunt u inloggen als member

Donatie

Dank je wel voor je donatie



Kies je Taal

Volg ons